書誌事項
- タイトル別名
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- Intake Swirl Ratio and After Injection Characteristics in a DI Diesel Engine with High Compression Ratio
- コウアッシュクヒ ディーゼル キカン ニ オケル キュウキ スワールヒ ト アフター フンシャ トクセイ ノ コウカ
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抄録
In order to reduce exhaust emissions and the fuel consumption in a direct injection(DI) diesel engine, we pursued the intake swirl ratio and the after injection characteristics under the common rail fuel injection system and the high compression ratio. As a result, we could find the conditions improving the relation between NOx emissions and the fuel consumption. The conditions are to delay the fuel injection timing under the low intake swirl ratio and to have a little after injection near the main injection.
収録刊行物
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- 自動車技術会論文集
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自動車技術会論文集 42 (2), 421-426, 2011
公益社団法人 自動車技術会
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キーワード
詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282679591794304
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- NII論文ID
- 130004870843
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- NII書誌ID
- AN00105913
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- ISSN
- 18830811
- 02878321
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- NDL書誌ID
- 11057745
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可