位置フィードバックを用いない地上一次側間欠配置PM‐LSMの負荷角一定制御による減速手法

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タイトル別名
  • Deceleration technique using Constant Load Angle Control of the Discontinuous Armature PM-LSM without Position Feedback
  • 位置フィードバックを用いない地上一次側間欠配置PM-LSMの負荷角一定制御による減速手法
  • イチ フィードバック オ モチイナイ チジョウ 1ジガワ カンケツ ハイチ PM LSM ノ フカカク イッテイ セイギョ ニ ヨル ゲンソク シュホウ

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抄録

Recently, the discontinuous armature PM-LSM is proposed as a driving source in the transportation systems. We have proposed and examined constant load angle control without position feedback, to decrease the velocity ripple which occurs at the re-accelerator with the aim of achieving smooth drive of the discontinuous armature PM-LSM. We continuously aimed at the improvement of the positioning accuracy, and examined the velocity ripple occurred at the deceleration. This paper presents the examination of constant load angle control without position feedback with the aim to suppress the velocity ripple, which occurs in the decelerator.

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