ケニア農村部半乾燥地における学校・近隣空間の生成プロセスに関する研究

  • 井本 佐保里
    東京大学大学院工学系研究科建築学専攻/復興デザイン研究体 助教・博士(工学)
  • 大月 敏雄
    東京大学大学院工学系研究科建築学専攻 准教授・博士(工学)

書誌事項

タイトル別名
  • ESTABLISHMENT AND DEVELOPMENT PROCESS OF SCHOOL-NEIGHBORHOOD ENVIRONMENT IN RURAL SEMI-ARID AREA IN KENYA
  • ケニア農村部半乾燥地における学校・近隣空間の生成プロセスに関する研究 : 地域社会との関係に着目して
  • ケニア ノウソンブ ハンカンソウチ ニ オケル ガッコウ ・ キンリン クウカン ノ セイセイ プロセス ニ カンスル ケンキュウ : チイキ シャカイ ト ノ カンケイ ニ チャクモク シテ
  • -地域社会との関係に着目して-
  • - Focusing on relationship between school and local community -

この論文をさがす

抄録

This paper found the characteristics of environmental settings of schools in Mwingi East District as follows: 1) Community is the one who plays the most important role to establish and develop schools. 2) There are three phases in school development. In 'Germination Term', schools use under-tree classrooms or construct Temporary Structure classrooms. In 'Growth Term', they try to construct all the classrooms in Permanent Structures. In 'Maturity Term', the number of constructions tends to decrease. 3) There are strong relationships between schools and shopping centers. They interact and support each other to develop both of them.

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (2)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ