中学校の運営方式・校舎タイプによる掲示空間利用の比較

  • 大崎 淳史
    東京電機大学情報環境学部 助教・博士(工学)
  • 吉村 彰
    東京電機大学情報環境学部 教授・博士(工学)

書誌事項

タイトル別名
  • COMPARISON OF USE OF WALL SPACE AMONG JUNIOR HIGH SCHOOLS WITH DIFFERENT CLASS SYSTEMS AND TYPES OF SCHOOL BUILDINGS
  • 中学校の運営方式・校舎タイプによる掲示空間利用の比較 : 小中学校における情報伝達手段としての掲示空間の計画に関する研究(その2)
  • チュウガッコウ ノ ウンエイ ホウシキ ・ コウシャ タイプ ニ ヨル ケイジ クウカン リヨウ ノ ヒカク : ショウチュウガッコウ ニ オケル ジョウホウ デンタツ シュダン ト シテ ノ ケイジ クウカン ノ ケイカク ニ カンスル ケンキュウ(ソノ 2)
  • Research on the use of wall space as means of information dissemination in elementary and junior high schools Part 2
  • 小中学校における情報伝達手段としての掲示空間の計画に関する研究 その2

この論文をさがす

抄録

In this study, the number and contents of notices and posters on the walls in and around classrooms were surveyed for 6 junior high schools with different class systems and types of school buildings. It was found that (1) the number of notices and posters in schools adopting the departmental system is greater than that in schools adopting the conventional fixed-classroom system. (2) The number of notices and posters related to school life in schools adopting the departmental system is slightly lower than that in schools adopting the fixed-classroom system, whereas the number of notices and posters related to each subject is greater.

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ