特産物の地域ブランド化の現状と地域への影響に関する研究

書誌事項

タイトル別名
  • A STUDY ON THE ACTUAL CONDITION AND INFLUENCE FOR THE REGION AND THE RESIDENT OF LOCAL SPECIAL PRODUCT BRANDING
  • トクサンブツ ノ チイキ ブランドカ ノ ゲンジョウ ト チイキ エノ エイキョウ ニ カンスル ケンキュウ ショウヒョウ トウロク ズミ ノ スイサンブツ オ タイショウ ト シテ
  • —Case study of the marine products that are registered a trademark—
  • ―商標登録済みの水産物を対象として―

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抄録

In these days, local special product branding is watched with keen interest as a effective method for activating the reigons economicaly and mentaly. But it has just started, so there are a few researches and arrenged information. It is nessecery to research for the actual condition and the influence of branding.<br>At first I extracted the marine products that are registered a trade mark and put informations in order. Secondly, I clarified the influece of local special product branding for the regional economy and the residense attitude in case of Anori-fugu. The result is 1) adding product value, 2) increasing visitor, 3) producing resident's affection and pride for the region.

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参考文献 (13)*注記

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