道路狭隘地域における隅切りの設置と小型消防車両の導入による旋回可能性の改善効果に関する基礎的考察

  • 覺知 昇一
    首都大学東京大学院都市科学研究科都市科学専攻
  • 吉川 徹
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科建築学専攻
  • 中林 一樹
    首都大学東京大学院都市環境科学研究科都市システム科学専攻

書誌事項

タイトル別名
  • THE BASIC STUDY OF EFFECT OF IMPROVING TURN POSSIBILITY TO BE ACHIEVED BY INSTALLATION OF CORNER CUT AND DEPLOYMENT OF SMALL FIRE ENGINES IN DISTRICT WITH NARROW STREETS
  • ドウロ キョウアイ チイキ ニ オケル スミキリ ノ セッチ ト コガタ ショウボウ シャリョウ ノ ドウニュウ ニ ヨル センカイ カノウセイ ノ カイゼン コウカ ニ カンスル キソテキ コウサツ

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抄録

The purpose of this study is to get a basic finding concerning the effect of improving turn possibility of fire engines in the intersection by the installation of corner cut and deployment of small fire engines in crowded wooden houses district with narrow streets. First, we formulated the condition that the turn of fire engines on the corner is possible in consideration of corner cut. Second, we achieved the above-mentioned purpose through solving the following three problems. [1] Analysis of minimum scale of intersection where turn of fire engines is possible. [2] Simulation concerning installation of corner cut and deployment of small fire engines in an existing crowded wooden houses district with narrow streets. [3] Measurement of error margin when an index concerning minimum scale of intersection is applied to the crowded wooden houses district with narrow streets.

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参考文献 (14)*注記

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