「深夜営業大型小売店」への住民意識とその要因について : 東京都西東京市における店舗立地を事例として

書誌事項

タイトル別名
  • RESIDENTS CONSCIOUSNESS AND THE FACTORS TO A LATE-NIGHT OPERATION LARGE RETAILER : A case of the store location in Nisitokyo-city, Tokyo
  • シンヤ エイギョウ オオガタ コウリテン エ ノ ジュウミン イシキ ト ソノ ヨウイン ニ ツイテ トウキョウト ニシトウキョウシ ニ オケル テンポ リッチ オ ジレイ ト シテ

この論文をさがす

抄録

Since the second half of the 90s, many local residents have disputed against large retailers that operate late night. To avoid unnecessary conflicts, the consultation between the residents and such retailers is required. This study aims to clarify the view of the residents and the retailers through the consultation processes. It analyses the relationships between attributes of the residents and their consciousness of its opening, utility, and correspondence of the retailer.

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (7)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ