書誌事項
- タイトル別名
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- Computer Graphics. A Method of Rendering Scenes Including Volumetric Objects Using Ray-Volume Buffers.
- コウセン ボリュームバッファ オ モチイタ ボリューム ト ポリゴン ノ コンザイ シーン ノ レンダリング ホウホウ
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説明
A rendering method that simultaneously renders both volumetric and polygonal objects is described. Using the method also makes rendering volumetric objects intersected by polygonal ones in the same scheme possible. A ray-volume buffer that stores colors and the transmittance of a ray at each voxel is described. The ray-volume buffer treats volumetric objects as textures. Therefore, the method can be achieved using conventional graphics pipeline by generating a ray-volume in advance. In contrast with the Marching Cube algorithm, the method can generate images that maintain the features of volumetric objects using a small number of surfaces because it renders a volume by using textured boundary surfaces obtained through the volumes.
収録刊行物
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- 映像情報メディア学会誌
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映像情報メディア学会誌 56 (10), 1607-1612, 2002
一般社団法人 映像情報メディア学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282680074473856
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- NII論文ID
- 110003670786
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- NII書誌ID
- AN10588970
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- ISSN
- 18816908
- 13426907
- http://id.crossref.org/issn/13426907
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- NDL書誌ID
- 6311871
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可