アメリカにおける子どもの建築教育を行う団体のプログラムと教材に関する研究

書誌事項

タイトル別名
  • PROGRAMS AND TEXTBOOKS OF BUILT ENVIRONMENT EDUCATION FOR CHILDREN PROVIDED BY THE ARCHITECTURAL ORGANIZATIONS IN THE U.S.
  • アメリカにおける子どもの建築教育を行う団体のプログラムと教材に関する研究 : 活動の内容・方法と団体が担う役割
  • アメリカ ニ オケル コドモ ノ ケンチク キョウイク オ オコナウ ダンタイ ノ プログラム ト キョウザイ ニ カンスル ケンキュウ : カツドウ ノ ナイヨウ ・ ホウホウ ト ダンタイ ガ ニナウ ヤクワリ
  • –Contents and method of activities, and roles of the organization–
  • −活動の内容・方法と団体が担う役割−

この論文をさがす

抄録

This reports on the programs and the textbooks on the built environment education for children provided by architectural organizations in the U.S., focusing on those having relations with school education.<br>Regarding the methodology, firstly, information on the websites of all organizations registered at ARCHITECTURE + DESIGN EDUCATION NETWORK and all AIA chapters was collected. Secondarily, the surveys by questionnaires were conducted.<br>Finally, the followings can be pointed out; the programs for K-8 classes and teachers are mostly related to school subjects and the curriculum content standards. And, architects often support the development of the program and the practice in schools.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ