-
- 平野 真理
- 東京大学大学院教育学研究科
書誌事項
- タイトル別名
-
- Validity of the Bidimensional Resilience Scale for Junior High and High School Students: An Analysis Using the Twin Method
- チュウコウセイ ニ オケル 2ジゲン レジリエンス ヨウイン シャクド BRS ノ ダトウセイ ソウセイジホウ ニ ヨル ケントウ
- ――双生児法による検討
この論文をさがす
抄録
This study examined the validity of the Bidimensional Resilience Scale (BRS) using the twin method. In Study 1, the BRS was administered to 662 junior high and high school students, and the bidimensional structure (innate/acquired resilience factors) was extracted. In Study 2, the BRS was administered to 41 monozygotic (MZ) and 15 dizygotic (DZ) twin pairs. The intraclass correlation coefficient (ICC) of the innate resilience factor was significant for MZ but not DZ twins, thus making the BRS scored attributable to independent genetic factors. Finally, the validity of the BRS subscales were examined.
収録刊行物
-
- パーソナリティ研究
-
パーソナリティ研究 20 (1), 50-52, 2011
日本パーソナリティ心理学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680189196800
-
- NII論文ID
- 130001478428
-
- NII書誌ID
- AA11873802
-
- ISSN
- 13496174
- 13488406
-
- NDL書誌ID
- 11226905
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- Crossref
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可