Development of Digital Content for Teaching Presentation Based on Arithmetic Instructional Textbook
-
- HORITA Tatsuya
- Research and Development Division, National Institute of Multimedia Education
-
- TAKAHASHI Jun
- Faculty of Human Development, University of Toyama
-
- AOKI Eita
- Uchida Yoko Co. ltd
-
- MORISHITA Seita
- Uchida Yoko Co. ltd
-
- YAMADA Tomoyuki
- Uchida Yoko Co. ltd
-
- YOSHIDA Shigeki
- Infosign Inc.
-
- EYAMA Hisashi
- Infosign Inc.
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 教科書に準拠した算数科提示用デジタルコンテンツの開発
- キョウカショ ニ ジュンキョシタ サンスウカ テイジヨウ デジタル コンテンツ ノ カイハツ
Search this article
Abstract
教科書に準拠した算数科提示用デジタルコンテンツを開発した.教室におけるICT活用の現状と算数科の授業の実態から,教科書のレイアウトをそのまま拡大することを基本とした.開発された提示用デジタルコンテンツでは,見開きレイアウトの本文がリンク有効箇所となる場合が多く,リンク先のモジュールは本文と図表等の組合せが多かった.提示用デジタルコンテンツの開発を通して,教科書から提示用デジタルコンテンツへの変換ルールを同時に検討したところ,6カテゴリ,全26ルールのルール群が見出された.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 32 (Suppl.), 161-164, 2008
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Keywords
Details
-
- CRID
- 1390282680204512384
-
- NII Article ID
- 110007024017
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 9782239
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed