- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
-
- MOCHIZUKI Hirofumi
- Graduate school, TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
-
- YAMADA Akira
- Graduate school, TOKYO GAKUGEI UNIVERSITY
Bibliographic Information
- Other Title
-
- あみだくじを基にしたカードゲームを用いたプログラミング学習の提案 : CSアンプラグドの応用
- アミダクジ オ モト ニ シタ カードゲーム オ モチイタ プログラミング ガクシュウ ノ テイアン : CS アンプラグド ノ オウヨウ
Search this article
Description
プログラミングにはパズルを解くような楽しさがある.しかし,プログラムの作成を行うためにはプログラム言語の習得が必要であり,その難解なルールを覚えなくてはならない.そこで,プログラミングの持つ楽しさのみを取り出すために,カードを並べることでプログラム言語を記述する代わりとすることを試みた.更にフローチャートとあみだくじの類似性を利用して,遊びながらプログラミングの学習ができるカードゲームを開発した.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 37 (Suppl.), 73-76, 2013
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680204891008
-
- NII Article ID
- 110009958531
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 025387186
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed