Examination about Utility of Active Manipulation using AR Teaching Equipment for Statue Appreciation
-
- SETOZAKI Norio
- Faculty of Human Sciences, Waseda University
-
- KATO Taku
- School of Human Sciences, Waseda University
-
- TERASHI Wataru
- Japan Broadcasting Corporation
-
- IWASAKI Tutomu
- Cybernet Systems Co.,Ltd.
-
- MORITA Yusuke
- Faculty of Human Sciences, Waseda University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 彫像観賞用AR教材における能動的操作の有用性に関する検討
- チョウゾウ カンショウヨウ AR キョウザイ ニ オケル ノウドウテキ ソウサ ノ ユウヨウセイ ニ カンスル ケントウ
Search this article
Abstract
本研究は,美術教育における彫像鑑賞を具体的事例として,AR教材を用いた能動的操作の有用性について検討することを目的とした.大学生を対象に評価した結果,スクエアマーカーおよびキューブマーカーを用いた能動的操作によって,彫像鑑賞に対する積極性や集中力,学習意欲が高まる反面,プロフィールへの関心が低下することが示された.
Journal
-
- Japan Journal of Educational Technology
-
Japan Journal of Educational Technology 35 (Suppl.), 105-108, 2011
Japan Society for Educational Technology
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680206572800
-
- NII Article ID
- 110009327514
-
- NII Book ID
- AA11964147
-
- ISSN
- 21896453
- 13498290
-
- NDL BIB ID
- 023515694
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed