Design and Development of Paper-Top Interface Integrating Notebook and Digital Learning Material for Promoting Annotation(Paper on Educational System Development,<Special Issue>Development of Learning and Educational Technologies)

Bibliographic Information

Other Title
  • ノートとデジタル教材の融合により"学習内容を書き留めること"を促進するPaper-Top Interfaceの設計・開発(教育システム開発論文,<特集>学習・教育支援のための技術開発)
  • 教育システム開発論文 ノートとデジタル教材の融合により"学習内容を書き留めること"を促進するPaper-Top Interfaceの設計・開発
  • キョウイク システム カイハツ ロンブン ノート ト デジタル キョウザイ ノ ユウゴウ ニ ヨリ ガクシュウ ナイヨウ オ カキトメル コト オ ソクシン スル Paper Top Interface ノ セッケイ カイハツ

Search this article

Abstract

Paper-Top Interface (PTI) is the integration of notebook (paper) and digital learning material for promoting annotation as note-taking in a class. We designed and developed a PTI prototype system that uses a visual-marker-based AR (Augmented Reality) technique and projects digital learning materials onto the corresponding pages on the notebook on a desk. One of the PTI's advantages is that a student is promoted to write his/her learning outcomes on the pages of his/per notebook using pencils (and/or pens). We conducted a preliminary experiment. The experimental results revealed that the PTI is not inferior to popular note-taking styles and can be accepted by students.

Journal

Citations (4)*help

See more

References(27)*help

See more

Details 詳細情報について

Report a problem

Back to top