粘性土地盤に対応したスラブ軌道用コンクリート路盤の性能評価に関する研究

  • 桃谷 尚嗣
    (財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部 軌道・路盤
  • 丸山 修
    (独)鉄道建設・運輸施設整備支援機構 鉄道建設本部 九州新幹線建設局
  • 関根 悦夫
    (財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部 軌道・路盤
  • 高橋 貴蔵
    (財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部 軌道・路盤

書誌事項

タイトル別名
  • PERFORMANCE EVALUATION OF CONCRETE ROADBED FOR SLAB TRACK ON DILUVIAL CLAY SUBGRADE

抄録

A high bearing capacity is essential for subgrade to avoid excessive settlement upon constructing slab tracks on earth structures. However, soft diluvial clay layer was visible on a route under planning of a Tohoku-Shinkansen line adjacent to a local town named Shichinohe, and a double-line-integrated reinforced concrete roadbed was developed. We carried out detailed ground investigations to construct slab track on the soft diluvial clay to evaluate the performance of the concrete roadbed. We further carried out on-site cyclic loading tests with application of vibration exciting machinery. Based on the foregoing results, the authors carried out FEM analysis to evaluate deformation characteristics of the concrete roadbed. It was clear that the double-line-integrated reinforced concrete roadbed was able to support properly slab track on the soft diluvial clay subgrade.

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詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390282680230612992
  • NII論文ID
    130004468524
  • DOI
    10.2208/jsceje.64.705
  • ISSN
    18806066
  • データソース種別
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
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