A STUDY ON NUMERICAL SIMULATION METHOD FOR PLAIN CONCRETE TUNNEL LINING CONSIDERING SOFTENING DUE TO COMPRESSION FAILURE

  • YASHIRO Kazuhide
    鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
  • KOJIMA Yoshiyuki
    鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
  • ARAI Yasushi
    鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
  • OKANO Noriyuki
    鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
  • TAKEMURA Jiro
    東京工業大学大学院 理工学研究科 土木工学専攻

Bibliographic Information

Other Title
  • 圧縮破壊後の軟化を考慮した無筋コンクリート山岳トンネル覆工の数値解析手法に関する研究

Abstract

  This study focused on compression failure and spalling of concrete which can be considered as limit states of plain concrete tunnel linings, and proposed a numerical simulation method considering the compression softening of concrete which can express above mentioned phenomena. From the simulation analyses on the loading tests of 1/5 scaled railway tunnel concrete lining and the reproduction analyses on seismic damages of actual mountain tunnels, it was confirmed that the crack and the compression failure of plain concrete can be properly expressed, and the seismic damages of the tunnel are reasonably reproduced by the proposed method.

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Details 詳細情報について

  • CRID
    1390282680230910336
  • NII Article ID
    130004468368
  • DOI
    10.2208/jscejc.65.1024
  • ISSN
    1880604X
  • Text Lang
    ja
  • Data Source
    • JaLC
    • Crossref
    • CiNii Articles
    • KAKEN
  • Abstract License Flag
    Disallowed

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