A STUDY ON NUMERICAL SIMULATION METHOD FOR PLAIN CONCRETE TUNNEL LINING CONSIDERING SOFTENING DUE TO COMPRESSION FAILURE
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- YASHIRO Kazuhide
- 鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
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- KOJIMA Yoshiyuki
- 鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
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- ARAI Yasushi
- 鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
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- OKANO Noriyuki
- 鉄道総合技術研究所 構造物技術研究部 トンネル研究室
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- TAKEMURA Jiro
- 東京工業大学大学院 理工学研究科 土木工学専攻
Bibliographic Information
- Other Title
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- 圧縮破壊後の軟化を考慮した無筋コンクリート山岳トンネル覆工の数値解析手法に関する研究
Abstract
This study focused on compression failure and spalling of concrete which can be considered as limit states of plain concrete tunnel linings, and proposed a numerical simulation method considering the compression softening of concrete which can express above mentioned phenomena. From the simulation analyses on the loading tests of 1/5 scaled railway tunnel concrete lining and the reproduction analyses on seismic damages of actual mountain tunnels, it was confirmed that the crack and the compression failure of plain concrete can be properly expressed, and the seismic damages of the tunnel are reasonably reproduced by the proposed method.
Journal
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- Doboku Gakkai Ronbunshuu C
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Doboku Gakkai Ronbunshuu C 65 (4), 1024-1038, 2009
Japan Society of Civil Engineers
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390282680230910336
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- NII Article ID
- 130004468368
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- ISSN
- 1880604X
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- Crossref
- CiNii Articles
- KAKEN
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- Abstract License Flag
- Disallowed