書誌事項
- タイトル別名
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- A Conversation Analytic Approach to the Study of Language and Information : A Case Study of a Hamburger Restaurant(<Special Issue>Linguistic Approach to "Information and Management" Research)
- 言語と情報への会話分析によるアプローチ : ハンバーガー店の調査から
- ゲンゴ ト ジョウホウ エ ノ カイワ ブンセキ ニ ヨル アプローチ : ハンバーガーテン ノ チョウサ カラ
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説明
This article introduces conversation analysis, an analytic approach that enables the formal and systematic investigation of language use in the everyday world. As a social research program, conversation analysis can be used to investigate the moment-to-moment interaction between participants in video and audio recorded in natural settings. This study focuses in particular on the usage of information in business communication. A detailed examination of a customer service interaction in a hamburger restaurant shows how information usage is achieved through precisely coordinated verbal and non-verbal exchanges between customers and salespeople.
収録刊行物
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- 日本情報経営学会誌
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日本情報経営学会誌 35 (1), 19-32, 2014
日本情報経営学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282680266757248
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- NII論文ID
- 110009862968
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- NII書誌ID
- AA12242308
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- ISSN
- 21899681
- 18822614
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- NDL書誌ID
- 025844639
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可