-
- 金武 創
- 京都橘女子大学 文化政策学部
書誌事項
- タイトル別名
-
- J-POP as Monopolistic Market
- ドクセンテキ シジョウ ト シテ ノ J POP 1990ネンダイ イコウ ノ アーティスト ト レコード ガイシャ
- Artists-major Companies Relation after 1990's
- 1990年代以降のアーティストとレコード会社
この論文をさがす
説明
The music digitally market in Japan grew at a steady pace until 1998 and took an abrupt downward turn. The artist sector in J-POP market is highly dynamic movement in the top sales year's chart between 1999-2003. And there are some artists with charisma in it. In contrast, major companies make oligopoly market and they cannot avoid to go down together.
収録刊行物
-
- 文化経済学
-
文化経済学 4 (3), 31-40, 2005
文化経済学会〈日本〉
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680303247744
-
- NII論文ID
- 130000963483
-
- NII書誌ID
- AA11500317
-
- ISSN
- 18842208
- 13441442
-
- NDL書誌ID
- 7383363
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可