STUDY ON BALLASTLESS TRACK REUSING EXISTING BALLAST WITH HIGH FINE-PARTICLE CONTENT
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- FUCHIGAMI Shota
- (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部
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- NAKAMURA Takahisa
- (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部
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- TAKAHASHI Takatada
- (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部
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- MOMOYA Yoshitsugu
- (公財)鉄道総合技術研究所 軌道技術研究部
Bibliographic Information
- Other Title
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- 細粒分含有率が高いバラストを活用したてん充道床軌道に関する研究
- サイリュウ ブン ガンユウリツ ガ タカイ バラスト オ カツヨウ シタテンジュウドウショウ キドウ ニ カンスル ケンキュウ
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Description
In this study, we developed the new ballstless track reusing existing ballast with high fine-particle content. Superfine-particle cement milk was applied as the grout material for the ballastless track. It was confirmed that superfine-particle cement milk showed high filling performance for degraded ballast and had early strength development. We carried out the cyclic loading test for full-scale track model and confirmed the high restraining effect on track settlement.
Journal
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- Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. E1 (Pavement Engineering)
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Journal of Japan Society of Civil Engineers, Ser. E1 (Pavement Engineering) 73 (3), I_179-I_187, 2017
Japan Society of Civil Engineers