「岡山県立美術館 学校と美術館の連携委員会」の戦略と成果

書誌事項

タイトル別名
  • The Strategies and the Outcomes of the Board for the Cooperation with Schools, Okayama Prefectural Museum of Art
  • 「岡山県立美術館 学校と美術館の連携委員会」の戦略と成果 : 伝統文化の学習支援プロジェクト : "スゴ技ながもち"とハブ教員
  • 「 オカヤマ ケンリツ ビジュツカン ガッコウ ト ビジュツカン ノ レンケイ イインカイ 」 ノ センリャク ト セイカ : デントウ ブンカ ノ ガクシュウ シエン プロジェクト : "スゴギ ナ ガ モチ"ト ハブ キョウイン
  • 伝統文化の学習支援プロジェクト:“スゴ技ながもち”とハブ教員

この論文をさがす

抄録

In 2011 the Board for the Cooperation with Schools, organaized in Okayama Prefectural Museum of Art, has designed and produced thirty sets of learning materials for Japan's traditional art and begun to lend them to local schools. Here we show the purpose of the material sets and their production process, discuss their educational values, and propose an expected scheme of teachers' network which will bring further spread of the materials.<BR>Okayama Prefectural Museum of Art has involved in many projects in collaboration with local school teachers. The Board was set up in 2010 through the reexamination of those projects. The latest project initiated by the Board, which is expected to enhance the consistency and regularity of the museum-teacher cooperation, is discussed in this paper.

収録刊行物

  • 美術教育

    美術教育 2013 (297), 34-42, 2013

    日本美術教育学会

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ