- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
The Relationship of Brand Commitment and Consumer Behavior
-
- Inoue Atsuko
- Rissho University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ブランド・コミットメントと購買行動との関係
- ブランド コミットメント ト コウバイ コウドウ ト ノ カンケイ
Search this article
Description
本研究では、消費者の態度であるブランド・コミットメントによって実際の購買行動が説明できることを確認した。コミットメントに関する先行研究の検討と複数カテゴリーのデータを用いた分析から、ブランド・コミットメントの要素として感情的コミットメント、計算的コミットメント、陶酔的コミットメントの3つを特定するとともに、ブランドの購買確率やバラエティ・シーキング行動、推奨行動との関係を明らかにした。ブランド・コミットメントの各次元は消費者の行動に対して明確に異なった影響を及ぼしており、これらの結果はブランドをマネジメントしていく上での有効な示唆を含んでいると考えられる。
Journal
-
- International Journal of Marketing & Distribution
-
International Journal of Marketing & Distribution 12 (2), 2_3-2_21, 2009
Japan Society of Marketing and Distribution
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680373212800
-
- NII Article ID
- 130002151381
-
- NII Book ID
- AA11273780
-
- ISSN
- 21860939
- 13459015
-
- NDL BIB ID
- 10471503
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL Search
- Crossref
- CiNii Articles
- OpenAIRE
-
- Abstract License Flag
- Disallowed