北陸新幹線里見トンネルにおける膨張性地山のミニベンチ工法

DOI
  • 河田 孝志
    清水・日本国土・井上共同企業体里見トンネル作業所工事課
  • 梅澤 一
    清水・日本国土・井上共同企業体里見トンネル作業所
  • 服部 一夫
    清水・加賀田共同企業体御牧原トンネル作業所
  • 一橋 学
    日本鉄道建設公団北陸新幹線建設局工事第一課
  • 白木 博昭
    日本鉄道建設公団北陸新幹線建設局安中鉄道建設所

書誌事項

タイトル別名
  • Mini-bench method in Swelling Rock at the Hokuriku Shin-kansen Satomi Tunnel

抄録

Satomi Tunnel is one of the long tunnels with the 2, 484m length for the Hokuriku Shin-kansen peoject under construction by Japan Railway Construction Pubric Corporation. The convergence shrank by 400mm because of weakend tuff and mud stone with fracture zone at the 120m-length tunnel support which is 140m below the ground level. Under these geological conditions, the tunnel was safely constructed by choosing the mini-bench method using the conbination of multi-functional gantry-jumbo and the roadheader for the full-face excavation, choosing adequate support systems based on geological conditions and monitoring results, and selecting secondary support systems.

収録刊行物

詳細情報 詳細情報について

  • CRID
    1390282680375653120
  • NII論文ID
    130004387140
  • DOI
    10.11532/journalte1991.3.195
  • ISSN
    18849091
  • データソース種別
    • JaLC
    • CiNii Articles
  • 抄録ライセンスフラグ
    使用不可

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