Pouring Works of High Fluidity Concrete for Kobe Port Minatojima Tunnel

  • Ojima R.
    運輸省 第三港湾建設局
  • Jodai T.
    運輸省 第三港湾建設局 神戸港湾震災復興事務所 工事第一課
  • Nakashima Y.
    運輸省 第三港湾建設局 神戸調査設計事務所 技術開発課
  • Kozawa K.
    運輸省 第三港湾建設局 神戸調査設計事務所 技術開発課

Bibliographic Information

Other Title
  • 港島トンネル鋼サンドイッチ構造沈埋函の高流動コンクリートの施工
  • ミナトジマ トンネル コウ サンドイッチ コウゾウ チンマイカン ノ コウ リ

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A steel-concrete-steel sandwich structural design is being used for the immersed tube sections of the Kobe port Minatojima Tunnel. The first pouring works of high fluidity concrete in the main assemblies are finished. Various factors affect the quality of high fluidity concrete, and also it is impossible to confirm directly the filling and to repair the failure, pouring concrete into sandwich steel cell. For success of pouring works, we made methods about the accurate quality control and the exact logistics of concrete. This report describes the methods and results of the quality control, the logistics and the non destructive inspection with regard to the first pouring works into the sandwich steel cell.

Journal

  • Concrete Journal

    Concrete Journal 34 (8), 21-28, 1996

    Japan Concrete Institute

Citations (13)*help

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