書誌事項
- タイトル別名
-
- Learning Analytics towards the Usage of Educational Big Data
- キョウイク ビッグデータ ノ リ カツヨウ ニ ムケタ ガクシュウ ログ ノ チクセキ ト ブンセキ
この論文をさがす
抄録
Educational Big Data (EBD) and Learning Analytics (LA) have being attracted enormous attention in recent years. Data collection process is the first step of EBD and LA. Based on the data source, data collection can be classified into two categories: manual data collection, and automatic data collection. This paper describes two educational systems: SCROLL (System for Capturing, Reusing, Reminding Of Learning Logs) as manual data collection and, M2B (Moodle, Mahara, Booklooper) as automatic data collection.
収録刊行物
-
- 教育システム情報学会誌
-
教育システム情報学会誌 33 (2), 58-66, 2016-04-01
教育システム情報学会
- Tweet
キーワード
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680488459392
-
- NII論文ID
- 130005150639
-
- NII書誌ID
- AN10474042
-
- ISSN
- 21880980
- 13414135
-
- NDL書誌ID
- 027262622
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可