インクルーシブ教育評価指標(IEAI)の開発と日本の法令・制度政策の分析

書誌事項

タイトル別名
  • The Development of Inclusive Education Assessment Indicator(IEAI) and the Analysis of Laws and Institutional Policies in Japan
  • インクルーシブ教育評価指標(IEAI)の開発と日本の法令・制度政策の分析 : 日本型インクルーシブ教育モデル開発の観点からの分析
  • インクルーシブ キョウイク ヒョウカ シヒョウ(IEAI)ノ カイハツ ト ニホン ノ ホウレイ ・ セイド セイサク ノ ブンセキ : ニホンガタ インクルーシブ キョウイク モデル カイハツ ノ カンテン カラ ノ ブンセキ
  • 日本型インクルーシブ教育モデル開発の観点からの分析

この論文をさがす

説明

There is a need to develop a Japanese-style inclusive education model for the current inclusive education system in Japan. To this end, this study aimed to develop the indicator to analyze institutional policies and to clarify the current situation of inclusive education in Japan. In the result of the analysis, the items about the securement of the right of learn and the improvement of physical and mental independence seem to have been sufficiently improved. The other items, however, needs to be improved in each stage. In the future, the tool for the subjective assessment by experts and the analysis of the current situation of inclusive education system in Japan needs to be developed.

収録刊行物

被引用文献 (3)*注記

もっと見る

参考文献 (2)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ