大学におけるコース間の接続に基づく教員の省察を促すためのeポートフォリオの活用

  • 大山 牧子
    京都大学大学院教育学研究科/日本学術振興会特別研究員
  • 酒井 博之
    京都大学高等教育研究開発推進センター
  • 村上 正行
    京都外国語大学マルチメディア教育研究センター
  • 田口 真奈
    京都大学高等教育研究開発推進センター

書誌事項

タイトル別名
  • Practical Use of e-Portfolio to Promote Teachers' Reflection Based on Connections among Courses in Higher Education
  • ダイガク ニ オケル コース カン ノ セツゾク ニ モトズク キョウイン ノ セイサツ オ ウナガス タメ ノ eポートフォリオ ノ カツヨウ

この論文をさがす

抄録

The present study aimed to establish the effect of constructing environments on teachers’ reflection, creating connections among courses using e-portfolio. It also sought to explain the improvement of teachers’ reflection. The study was an action research that focused on curriculum improvement using course portfolio in the department of physical therapy in higher education. The findings of the study revealed that a connection among courses improved teachers’ reflection. The major contributions of this study are a deep understanding over the nature of students’ learning and the possibility of connecting one course of instruction to the others. Finally, the findings suggested the possibility of connecting quality assurance in higher education in the e-portfolio environment.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ