New U-Mart Systems based on the Zaraba for Market Research
-
- Akimoto Yoshihito
- Osaka Prefecture University
-
- Mori Naoki
- Osaka Prefecture University
-
- Ono Isao
- Tokyo Institute of Technology
-
- Nakajima Yosihiro
- Osaka City University
-
- Matsumoto Keinosuke
- Osaka Prefecture University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 市場研究のためのザラバ版U-Martシステム
Abstract
近年,人工市場プロジェクト U-Mart が注目されている.U-Mart では マルチエージェントによる仮想市場システムを提供しており,研究ツールとして 高い評価を得ている.しかしながらこれまでの U-Mart システムでは板寄せを 採用している点や株価指数先物を扱っているなど現実の市場研究としては 適していない部分もあった.そこで本研究では,一般の株式市場で採用されて いるザラバを取り入れた新しい U-Mart システムを提案する. また,ザラバ版 U-Mart を用いた市場研究についても述べる.
Journal
-
- Proceedings of the Japan Joint Automatic Control Conference
-
Proceedings of the Japan Joint Automatic Control Conference 51 (0), 141-141, 2008
The Japan Joint Automatic Control Conference
- Tweet
Keywords
Details
-
- CRID
- 1390282680624303232
-
- NII Article ID
- 130005025016
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed