Behavior of high burnup fuel during a reactivity-initiated accident
-
- Sugiyama Tomoyuki
- Japan Atomic Energy Agency
-
- Umeda Miki
- Japan Atomic Energy Agency
-
- Sasajima Hideo
- Japan Atomic Energy Agency
-
- Udagawa Yutaka
- Japan Atomic Energy Agency
-
- Fuketa Toyoshi
- Japan Atomic Energy Agency
-
- Aizawa Masao
- Japan Atomic Energy Agency
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 反応度事故時における高燃焼度燃料の挙動
- (2)Effect of cladding hydride precipitation on PCMI failure
- (2)被覆管における水素化物析出状態がPCMI破損に及ぼす影響
Abstract
NSRR実験により、我が国の現行の安全基準に定められたPCMI(燃料被覆管機械的相互作用)破損しきい値が約80GWd/tという高い燃焼度域においても適切な安全余裕を有すること、また、PCMI破損に至る燃料エンタルピを決定する主要因が、被覆管に析出する水素化物の量及びその形態であることを明らかにした。
Journal
-
- Proceedings of Annual / Fall Meetings of Atomic Energy Society of Japan
-
Proceedings of Annual / Fall Meetings of Atomic Energy Society of Japan 2007f (0), 491-491, 2007
Atomic Energy Society of Japan
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680697578496
-
- NII Article ID
- 130007030903
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed