理科の指導が苦手な教師に理科実践能力を獲得させるマンガ説明書の開発と評価

書誌事項

タイトル別名
  • Development and evaluation of MANGA educational materials for teachers who are weak in science instruction for acquiring practical science ability
  • リカ ノ シドウ ガ ニガテ ナ キョウシ ニ リカ ジッセン ノウリョク オ カクトク サセル マンガ セツメイショ ノ カイハツ ト ヒョウカ

この論文をさがす

抄録

The purpose of this research is to develop educational materials for teachers using manga as a support aid, and to verify the materials' effectiveness. Practical evaluation was attempted targeting 83 second-year students not specializing in science at a women's college who wish to become elementary school teachers. Results show that the group evaluated the manga as easy to read and an effective method for understanding characteristics of laboratory materials and learning methods of instruction.

収録刊行物

  • 科学教育研究

    科学教育研究 35 (2), 205-212, 2011

    一般社団法人 日本科学教育学会

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (7)*注記

もっと見る

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ