書誌事項
- タイトル別名
-
- Reexamining the Formation Process of Social Recognition Ability for Developing Social Studies Teaching Materials which Conform to the New National Curriculum of Japan
- 社会認識力の形成プロセスに関する再検討--新教育課程に対応した社会科教材づくりの準備として
- シャカイ ニンシキリョク ノ ケイセイ プロセス ニ カンスル サイケントウ シン キョウイク カテイ ニ タイオウ シタ シャカイカ キョウザイズクリ ノ ジュンビ ト シテ
- 新教育課程に対応した社会科教材づくりの準備として
この論文をさがす
抄録
In the history of social studies education in Japan, it is beyond question that building up social recognition ability is very important. However, there are different interpretations of social recognition ability. Therefore, this paper seeks to establish the essential meaning of social recognition ability, by examining five foreign frameworks which are related to social recognition. The research makes it clear that contextualization is a common requirement in the formation process of social recognition ability. Based on the results of this research, we make suggestions for developing social studies teaching materials which conform to the new national curriculum of Japan.
収録刊行物
-
- 教材学研究
-
教材学研究 21 (0), 65-76, 2010
日本教材学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680743354368
-
- NII論文ID
- 130007043066
-
- NII書誌ID
- AA1158892X
-
- ISSN
- 24350044
- 21898022
- 0915857X
-
- NDL書誌ID
- 10631179
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可