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- 山本 修身
- 名城大学理工学部情報工学科
書誌事項
- タイトル別名
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- Fast Computation of Delaunay Triangulation using Graphics Hardware
- グラフィックスハードウェア オ モチイタ Delaunay 3カクケイ ブンカツ ノ コウソク ケイサン
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抄録
This paper shows an algorithm to compute Delaunay diagrams approximately using graphics hardware. We introduce some algorithms to compute 2-and 3-dimensional convex hulls. These algorithms compute the edges and the facets of convex hulls analyzing bitmap images generated by graphics hardware. Graphics hardware can generate bitmap images of 3-dimensional objects very fast. The image generated by graphics hardware is an approximation of the continuous image because it consists of discrete pixels. So there are some accuracy and stability problems about the algorithm. But the algorithm can compute the Delaunay triangulation of given generators when the resolution of the image is sufficiently large.
収録刊行物
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- 日本応用数理学会論文誌
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日本応用数理学会論文誌 14 (4), 235-266, 2004
一般社団法人 日本応用数理学会
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詳細情報 詳細情報について
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- CRID
- 1390282680743838976
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- NII論文ID
- 110001888779
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- NII書誌ID
- AN10367166
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- ISSN
- 09172246
- 24240982
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- NDL書誌ID
- 7206247
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- 本文言語コード
- ja
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- データソース種別
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可