Shopping behavior and attitudes toward shopping at the international airport terminal

  • SAITO Akira
    実践女子大学人間社会学部現代社会学科 立教大学観光研究所

Bibliographic Information

Other Title
  • 国際空港ターミナル免税エリア商業施設での買物に対する態度と買物行動
  • 国際空港ターミナル免税エリア商業施設での買物に対する態度と買物行動 : 日本人海外旅行者の海外国際空港免税店エリアでの買物支出行動を中心として
  • コクサイ クウコウ ターミナル メンゼイ エリア ショウギョウ シセツ デ ノ カイモノ ニ タイスル タイド ト カイモノ コウドウ : ニホンジン カイガイ リョコウシャ ノ カイガイ コクサイ クウコウ メンゼイテン エリア デ ノ カイモノ シシュツ コウドウ オ チュウシン ト シテ
  • 日本人海外旅行者の海外国際空港免税店エリアでの買物支出行動を中心として―
  • A Causal Study between Attitudes and Expenditure Behavior of Japanese Overseas Tourists

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Abstract

This study examines the shopping behavior of Japanese tourists at international airports, in particular, the causation between attitudes toward shopping at the airport and expenditure behavior. Based on quantitative research, three dimensions, such as hedonic, utilitarian, luxury, are observed as consumer attitudes. Using the three dimensions of consumer attitudes, multiple regression analysis of spending on the entire shopping and luxury brand products at the airports reveals causalities between the hedonic, luxury dimensions and spending on the entire of shopping, further between the luxury dimensions and expenditure for luxury brand products. Significant theoretical and practical implications are discussed.

Journal

  • The Tourism Studies

    The Tourism Studies 27 (1), 65-77, 2015

    Japan Institute of Tourism Research

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