-
- 牧野 眞貴
- 近畿大学法学部
書誌事項
- タイトル別名
-
- Action Research for Increasing Listening Motivation
- リスニング意欲向上のためのアクション・リサーチ--洋楽をウォーミング・アップにして
- リスニング イヨク コウジョウ ノ タメ ノ アクション リサーチ ヨウガク オ ウォーミング アップ ニ シテ
- (洋楽をウォーミング・アップにして)
- (Using English Songs for Preparing Listening Exercise)
この論文をさがす
説明
This article describes an action research of first-year Japanese students at university on their listening exercises in the TOEIC class. The students' motivation for listening was so low that they did not want to attempt the task. Therefore to increase their motivation, the author brought English songs as preparation for the listening exercises in class. It was quite a unique and enjoyable approach to the less motivated students and they were keen to listen to it. As a result, subsequently, they actively participated in the listening exercises. Moreover, they were less anxious about listening to English.
収録刊行物
-
- リメディアル教育研究
-
リメディアル教育研究 5 (2), 185-189, 2010
日本リメディアル教育学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282680759913856
-
- NII論文ID
- 110009627458
-
- NII書誌ID
- AA12222209
-
- ISSN
- 24238252
- 18810470
-
- NDL書誌ID
- 10926496
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDLサーチ
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可