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Child-Centered Education in the United States from the 1960s to the 1980s

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Other Title
  • 1960年代から1980年代におけるアメリカの子ども中心主義教育
  • 1960年代から1980年代におけるアメリカの子ども中心主義教育 : リリアン・ウェーバーの実践とそのディスコース
  • 1960ネンダイ カラ 1980ネンダイ ニ オケル アメリカ ノ コドモ チュウシン シュギ キョウイク : リリアン ・ ウェーバー ノ ジッセン ト ソノ ディスコース
  • ― リリアン・ウェーバーの実践とそのディスコース ―
  • Lillian Weber’s Practice and the Accompanying Discourse

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Abstract

<p>  This paper describes the practice and the accompanying discourse of Lillian Weber, a progressive U.S. educator, who played a key role in reviving and supporting the child-centered tradition of progressive education.  Progressive education from the 1960s to the 1980s is characterized by Weber’s work, and her work reflects the concerns and the ideals of her progressive contemporaries.  The three findings of this research are as follows.</p><p>  First, Weber was trying to promote every child’s right to education irrespective of their racial and socioeconomic differences.  Weber had a firm belief in every child’s intellectual capacity.  Second, in order to make traditional public schools more supportive of children’s learning, Weber started the Open Corridor Program in 1968. Within this newly created environment that emphasized interaction and was rich with materials, language development became the first focus regarding children’s cognitive growth. Third, the City College Workshop Center for Open Education was founded in 1972 and thereafter developed as a place for teachers to engage in their own inquiring activities.  With the deepening of Weber’s understanding regarding how children learn, primary-school science became the focus of Weber’s work.</p><p>  Weber pursued her vision of a democratic community.  She hoped for the schools to support every child’s right to education, and for society to support every person’s right to contribute to, and the creation of, new meanings within the world.</p>

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