Analysis of Learning Process on Media Literacy : Qualitative Research on Bulletin Board System(<Special Issue>Media Literacy Education-Perspectives)
-
- IWASAKI Chiaki
- Graduate School of Informatics. Kansai Univ.
-
- KUBOTA Kenichi
- Kansai Univ.
Bibliographic Information
- Other Title
-
- メディアリテラシーを学ぶ学生の学習過程からみたメディアに対する概念の変容 : 電子掲示板の質的な分析から(<特集>メディア・リテラシー教育の現状と課題)
- メディア・リテラシーを学ぶ学生の学習過程からみたメディアに対する概念の変容--電子掲示板の質的な分析から
- メディア リテラシー オ マナブ ガクセイ ノ ガクシュウ カテイ カラ ミタ メディア ニ タイスル ガイネン ノ ヘンヨウ デンシ ケイジバン ノ シツテキ ナ ブンセキ カラ
Search this article
Abstract
Reviewing the research for nurturing Media-Literacy, researchers tend to pay attention to learning outcome. It is, however, necessary to focus on the learning process in order to understand how students develop the concept and attitude toward media. In this paper, the authors focus on the process of nurturing media literacy and making it clear the development process of concept and attitude on media by qualitative methods.
Journal
-
- Japanese Journal of Educational Media Research
-
Japanese Journal of Educational Media Research 11 (2), 57-65, 2005
Japan Association for Educational Media Study
- Tweet
Details
-
- CRID
- 1390282680812140800
-
- NII Article ID
- 110009780547
-
- NII Book ID
- AA11144471
-
- ISSN
- 24242527
- 13409352
-
- NDL BIB ID
- 7966116
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed