-
- 加島 卓
- 東京大学大学院
書誌事項
- タイトル別名
-
- The origin of the "Advertising Creator" : Discourse network between "Shougyou-Bijyutsuka" (Commercial Artist) and "Formalist" in 1920's Japan
- <広告製作者> の起源--1920年代における「商業美術家」と形式主義の言説空間
- コウコク セイサクシャ ノ キゲン 1920ネンダイ ニ オケル ショウギョウ ビジュツカ ト ケイシキ シュギ ノ ゲンセツ クウカン
この論文をさがす
説明
The purpose of this article is to make the history of relationship the category of "Advertising Creator" with the ambiguous ability such as "Creativity" clear. The methodology of this article is discourse analysis in 1920's. First, "Shougyou-Bijyutsuka" was the origin of the "Advertising Creator", and that wasn't ambiguous category at all. Second, "Creativity" had negative meanings when "Advertising Creator" defined by distinguishing from the "Artist". Third, the positive of the "Advertising Creator" and the negative of the "Creativity" are constructed by the discourse network Psychology and Marxism. By them, this article submitted the perspective as "Formalist" for the "Advertising Creator".
収録刊行物
-
- マス・コミュニケーション研究
-
マス・コミュニケーション研究 71 (0), 66-86, 2007
日本マス・コミュニケーション学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681076333568
-
- NII論文ID
- 110006421053
-
- NII書誌ID
- AN10418471
-
- ISSN
- 24320838
- 13411306
-
- NDL書誌ID
- 8915811
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可