-
- 小川 恒夫
- 東海大学
書誌事項
- タイトル別名
-
- New Models of Mass Media Effects
- 受容効果研究の展開と今後の課題
- ジュヨウ コウカ ケンキュウ ノ テンカイ ト コンゴ ノ カダイ
この論文をさがす
説明
In this paper, I propose a new subject in mass media effect studies summa rizing the representative effect models. First, I classify strong-effect models into two groups. The first proup consists of effect models caused by an audience's subconsiousness reaction. The other proup is effect models which are caused by an audience's psychological mechanism tendency to depend on majority opinion. In either case, these two patterns seem to carry negative effects for rational public opinion formation process. In conclusion, I consider a third model of mass media effects which can contribute to form rational public opinion searching for a new style of mass media reporting.
収録刊行物
-
- マス・コミュニケーション研究
-
マス・コミュニケーション研究 53 (0), 18-33,215, 1998
日本マス・コミュニケーション学会
- Tweet
詳細情報 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681077291648
-
- NII論文ID
- 110002954737
-
- NII書誌ID
- AN10418471
-
- ISSN
- 24320838
- 13411306
-
- NDL書誌ID
- 4537305
-
- 本文言語コード
- ja
-
- データソース種別
-
- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
-
- 抄録ライセンスフラグ
- 使用不可