- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
The Role of Teachers using Hyper-Linked Type Software in Elementary Class
-
- HORITA Tatsuya
- The Nishi-Tokyo Univesity
-
- 見米 宏
- The Nishi-Tokyo Univesity
Bibliographic Information
- Other Title
-
- ハイパーリンク型学習ソフトを利用した授業における教師の役割 : 小学生向け市販ソフトによる学習過程の分析から
Search this article
Description
学校現場で利用される学習ソフトは、ドリル型からツール型へとその主流が移行しつつあると感じられる。学習ソフトの利用を含めた授業設計のためには、学習ソフトの特性に応じた教師の役割を明確にする必要がある。本研究では、学習の自由度が高いハイパーリンク型学習ソフトにおける学習過程を調べることを通して、教師が授業でこのタイプの学習ソフトを扱う場合の役割について検討する。
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 8 (2), 49-54, 1993
Japan Society for Science Education
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681086013824
-
- NII Article ID
- 110002685931
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed