- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- 【Updated on June 30, 2025】Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Research on Relevance between Student and Learning Contents in Science Education
-
- SAITOH Masayoshi
- Graduate School of Education, University of Tsukuba
-
- KATAHIRA Katsuhiro
- Faculty of Human Sciences University of Tsukuba
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 理科教育における生徒と学習内容とのリバレンスに関する研究
Search this article
Description
本研究では,生徒の学習意欲の向上や理科を学ぶことの意義や有用性を実感させるために,生徒が,現実社会や職業とのつながりだけでなく,生徒が,学習内容を自分との関連性を意識することが重要であると考える。自分との関連性に通ずる言葉に,レリバンスという考え方がある。レリバンスを重視した理科の授業が,生徒個人と,理科の学習内容との関連性を高めると期待できる。
Journal
-
- JSSE Research Report
-
JSSE Research Report 27 (3), 61-64, 2012
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681086600832
-
- NII Article ID
- 130006655571
-
- ISSN
- 18824684
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed