Fundamental Study of Learner's Conception of Electricity
-
- NAKAYAMA Hayashi
- Faculty of Education, Miyazaki University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- B124 学習者の電気概念に関する基礎的研究(1)
Abstract
1個の乾電池と1個の豆電球からなる直流回路を例にとって、学習者の電気概念の背後にあるメタファーを明らかにしようとした。対象は中1から中3の生徒とし、メタファー生成法による質問紙法で調査を実施した。その結果、[容器-中味]のメタファーなどが、確認された。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 18 (0), 99-100, 1994
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681203780352
-
- NII Article ID
- 110002948146
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed