A Study of "Respect of Life" on Different Views of Life in Science Education
-
- SUZUKI Tetsuya
- Doctoral Program in Education, University of Tsukuba
-
- NAGASU Namio
- Institute of Education, University of Tsukuba
Bibliographic Information
- Other Title
-
- F322 理科教育における多様な生命の観方に基づく生命尊重論
Search this article
Abstract
理科教育において、脊椎動物、昆虫、植物等の「生命」の違いによって、「生命尊重」の意味内容は異なる。そこで、生命倫理、環境倫理、動物の権利論から設定した視座をもとに上記にあげた「生命」の観方がどのように異なっているかを明確にし、さらにそのことからくる「生命尊重」の違いにまで言及した。
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 20 (0), 257-258, 1996
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681204696832
-
- NII Article ID
- 110002948435
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed