2G1-D2 A Study of Visualizing Results Based on Analyzing Contents of Report by Model Students in Professional Activities in Schools : Presenting the Analyzed Results with Constellation Charts
-
- Inada Y.
- Graduate School of Education, Okayama University
-
- Sumino Y.
- Graduate School of Education, Okayama University
-
- Takahashi K.
- Graduate School of Education, Okayama University
-
- Hashigaya Y.
- Graduate School of Education, Okayama University
-
- Koyama A.
- Graduate School of Education, Okayama University
-
- Tomari N.
- Graduate School of Education, Okayama University
-
- Kondoh I.
- Graduate School of Education, Okayama University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 2G1-D2 教職大学院生を想定した教育実習日誌の分析結果とその可視化の検討 : OpenPNEを援用した実習日誌の分析結果を星座グラフに表示して(教育方法と評価,一般研究発表,転換期の科学教育:これからの科学的リテラシー)
Search this article
Abstract
本研究は教育実践と理論の往還・融合を重視する教職大学院のカリキュラムの一環として,学部新卒者を想定し設定した授業科目「学校おける教育実習(課題発見)」と「教育実践研究I」の有効性を検証するために,発足に先駆けてモデル学生を教育実習校へ派遣して実施したシミュレーションの結果をまとめた報告である.
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 32 (0), 265-266, 2008
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681206776704
-
- NII Article ID
- 110007456106
-
- NII Book ID
- AN1035926X
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed