2B1-K17 Development and Formative Evaluation of a Teaching Material Enabling Learner's Choice
-
- NISHIMURA Yuji
- Graduate School of Education, Shiga University
-
- TSUZUKI Akiko
- Graduate School of Education, Shiga University:2Marine Learning Center
-
- KUBO Taiji
- Nagahama City Minami Junior High School
-
- SUZUKI Mariko
- Faculty of Education, Shiga University
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 2B1-K17 学習者に選択の機会を提供する教材の開発と形成的評価(インタラクティブセッション,次世代の科学力を育てる : 社会とのグラウンディグを進展させるために)
Abstract
本研究では,課題解決する際,学習者に選択の機会を提供する教材として,複数のゲームが可能なカードゲーム教材を開発し,大学生を対象に教材の形成的評価を行った.その結果,同じカードゲームであっても,課題解決の際に使う知識とそのストラテジーに選択性のあること,参加者は思考の仕方やゲームのルールからカードゲームの難易度を判断していることが確認された.また,2種類のカードゲームには知識理解を促す可能性のあることが示唆された.
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 36 (0), 528-529, 2012-08-27
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681206833792
-
- NII Article ID
- 110009904307
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed