人間型ロボットの動作生成において情緒を強調する一手法  初期時刻を変化させたKM2O‐Langevin方程式を用いた文楽人形の演技動作の解析

書誌事項

タイトル別名
  • A Method to Emphasize the Emotional Factor of the Humanoid Robots' Actions. An Analysis of the Bunraku Puppet's Actions using KM2O-Langevin Equations with Initial Times.
  • ニンゲンガタ ロボット ノ ドウサ セイセイ ニ オイテ ジョウチョ オ キョウチョウ スル イチシュホウ ショキ ジコク オ ヘンカ サセタ KM2O Langevin ホウテイシキ オ モチイタ ブンラク ニンギョウ ノ エンギ ドウサ ノ カイセキ

この論文をさがす

抄録

Amusement robots and entertainment robots must have actions with fertile emosions. New systematic methods to design their actions are desired. For this reason, the authors analyze the actions of a Bunraku puppet. Bunraku is a classical puppet show in Japan and typical emotional actions are expressed by experts of puppet manipulation. The actions of a Bunraku puppet which is manipulated by the experts are observed and analysed. The emotional factor of the actions are extracted and the authors propose a method to design actions by emphasizing these extracted emotional factors.

収録刊行物

被引用文献 (1)*注記

もっと見る

参考文献 (7)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ