- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Knowledge Graph Search feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
Studies on the Consumers Motives of Purchase (Part I)
-
- Kaizu Miyoko
- 実践女子学園短期大学
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 消費者の購買動機に関する研究 (第一報)
Search this article
Description
1. 労務者は所得水準の高いものは感情的購買動機の相関度が高い。<BR>2. 職員は所得水準の高いものは理性的購買動機の相関度が高い。<BR>3. 一般は異分子の集合体であるために顕著な傾向が現れていない。<BR>4. 三者とも各期を通じ動機の比重は理性的購買動機が最も強い。<BR>5. 三者とも購買力の強い間は感情的購買動機が強く購買力が減少すると理性的動機が強くなる。<BR>6. 三者のうちで職員が最も感情的購買動機の比重が大きく、所得水準に関する相関度もかなり高いという事は新奇えの滲透性が強い事を示すものである。
Journal
-
- Journal of Home Economics of Japan
-
Journal of Home Economics of Japan 9 (2), 95-99, 1958
The Japan Society of Home Economics
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282681309589376
-
- NII Article ID
- 130003717361
-
- ISSN
- 18847870
- 04499069
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed