都市郊外におけるロードサイドショップに関する研究

書誌事項

タイトル別名
  • A Study on the Roadside Shop Areas in the Suburbs of Cities
  • トシ コウガイ ニ オケル ロードサイド ショップ ニ カンスル ケンキュウ

この論文をさがす

説明

<p>ROADSIDE SHOP AREAS IN THE SUBURBS OF CITIES ARE A NEW PHENOMENA OF RETAIL ENVIRONMENT. IN THIS PAPER THE FORMATIVE PROCESS AND MECHANISM OF THE ROADSIDE SHOP AREAS IS ANALYZED. MAIN FACTORS OF THE FORMATION OF THIS TYPE OF SHOPPING AREAS ARE SUPPORTED BY THE EVOLVEMENT OF MOTORIZATION IN THE SOCIETY. COMMERCIAL DEMANDS AND WIDER ROADS BECOME A IGNITION OF THE FORMATION OF ROADSIDE SHOP AREAS.</p>

収録刊行物

  • 都市計画論文集

    都市計画論文集 27 (0), 211-216, 1992-10-25

    公益社団法人 日本都市計画学会

被引用文献 (11)*注記

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ