Elementary students’ awareness to induce the perspective of STEM in informal learning
-
- KIMURA Yuuri
- Tokyo Gakugei Univ. Children Institute for the Future
-
- OHTANI Tadashi
- Tokyo Gakugei University
-
- KASHIHARA Hiroshi
- Chugoku Gakuen University
-
- MURAYAMA Taiki
- Tokyo Gakugei Univ. Children Institute for the Future
-
- KANEKO Yoshihiro
- Tokyo Gakugei Univ. Children Institute for the Future
Bibliographic Information
- Other Title
-
- インフォーマル学習におけるSTEM の視点を誘発する児童の気づき
- -ブロック教材を用いたワークショップの実践を事例に-
- - In case the practice of workshop using block teaching materials -
Abstract
<p>本研究はSTEM教育の統合性に着目し,分野が複合し相互に関連している領域を扱うことによってもたらされる学びの在り方を検討した。その結果,ブロック教材を用いて試行錯誤を繰り返し「創る活動」によって,STEM の視点を誘発する児童の気づきが生まれる可能性があることが確認できた。</p>
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 40 (0), 401-402, 2016
Japan Society for Science Education
- Tweet
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282763033542144
-
- NII Article ID
- 130007436497
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
-
- Abstract License Flag
- Disallowed