- 【Updated on May 12, 2025】 Integration of CiNii Dissertations and CiNii Books into CiNii Research
- Trial version of CiNii Research Automatic Translation feature is available on CiNii Labs
- Suspension and deletion of data provided by Nikkei BP
- Regarding the recording of “Research Data” and “Evidence Data”
A Study on Modeling “Force and Motion” Learning Progressions for Japanese
-
- TORII Takuya
- Graduate School of Education, University of Tsukuba
-
- KATAHIRA Katsuhiro
- Faculty of Human Sciences, University of Tsukuba
Bibliographic Information
- Other Title
-
- 「力と運動」概念に関する国内版LPs のモデル化に関する研究
Description
<p>本研究は,「力と運動」概念に関する国内版LPs をモデル化することを目的として行った。モデル化にあたっては,現行学習指導要領及び「力」概念・「力と運動」概念の理解に関する先行研究から抽出した誤概念を反映させた。その結果から,我が国においては生徒のもつ誤概念からも,概念の理解度を十分に特定できる可能性が示唆された。</p>
Journal
-
- Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education
-
Proceedings of the Annual Meeting of Japan Society for Science Education 40 (0), 371-372, 2016
Japan Society for Science Education
- Tweet
Keywords
Details 詳細情報について
-
- CRID
- 1390282763033761408
-
- NII Article ID
- 130007436115
-
- ISSN
- 24332925
- 09134476
- 21863628
-
- Text Lang
- ja
-
- Article Type
- journal article
-
- Data Source
-
- JaLC
- CiNii Articles
- KAKEN
-
- Abstract License Flag
- Disallowed