新興国のBOPとNGOの自律的ビジネス生態系戦略

書誌事項

タイトル別名
  • BOP in Newly Emerging Countries and Business Eco-system Strategies of NGOs
  • 新興国のBOPとNGOの自律的ビジネス生態系戦略 : フィリピンの事例を中心として
  • シン コウコク ノ BOP ト NGO ノ ジリツテキ ビジネス セイタイケイ センリャク : フィリピン ノ ジレイ オ チュウシン ト シテ
  • フィリピンの事例を中心として
  • Focusing on the Case of the Philippines

この論文をさがす

説明

The BOP strategies of Multinational Enterprises (MNEs) are not directly linked to one of the biggest social issues facing newly-emerging countries, reducing poverty. Conventional competitive strategies are ineffective in solving BOP social issues in such countries. This paper argues that micro-finance by local NGOs can create a foundation for employment in local communities, discouraging rural inhabitants from migrating to the informal sector in urban areas, and helping create a foundation for local autonomous and sustainable business ecosystems. This paper also looks at Granma Inc., a Japanese venture company mediating between the social issues of local NGOs, and the knowledge owned by foreign companies.

収録刊行物

関連プロジェクト

もっと見る

詳細情報 詳細情報について

問題の指摘

ページトップへ