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- Katsuyama Etsuo
- トヨタ自動車(株)
Bibliographic Information
- Other Title
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- トリプルスカイフック制御による乗り心地の研究
- トリプルスカイフック制御による乗り心地の研究 : ばね上加速度,速度,変位をフィードバックしたスカイフック制御の提案
- トリプルスカイフック セイギョ ニ ヨル ノリゴコチ ノ ケンキュウ : バネ ジョウ カソクド,ソクド,ヘンイ オ フィードバック シタ スカイフック セイギョ ノ テイアン
- ―ばね上加速度,速度,変位をフィードバックしたスカイフック制御の提案―
- - Proposal of Skyhook Control through Sprung Acceleration, Velocity, and Displacement Feedback -
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Abstract
Various ride comfort control methods using suspension control devices have been proposed. This paper describes research into a simple control law that uses only sprung acceleration sensors to effectively reduce disturbance inputs over a wide frequency range by applying skyhook control to the sprung mass using three elements instead of just the dampers: the dampers, springs, and inerters. Reflecting the number of elements, this control is called the triple skyhook control.
Journal
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- Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan
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Transactions of Society of Automotive Engineers of Japan 50 (1), 128-133, 2019
Society of Automotive Engineers of Japan
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Details 詳細情報について
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- CRID
- 1390282763094126208
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- NII Article ID
- 130007557898
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- NII Book ID
- AN00105913
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- ISSN
- 24339652
- 18830811
- 02878321
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- NDL BIB ID
- 029475315
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- Text Lang
- ja
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- Data Source
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- JaLC
- NDL
- CiNii Articles
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- Abstract License Flag
- Disallowed